Cookie Statement

1. Inleiding
TagDirect draagt zorg voor het optimale functioneren van haar website. Om ervoor te zorgen dat de website goed functioneert, maken we gebruik van technieken waarbij persoonsgegevens worden verwerkt, zoals cookies.
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek op een website wordt opgeslagen op het device (elektronisch apparaat) van de bezoeker. Cookies hebben als doel om informatie over iemand, de website of statistieken te verzamelen. Sommige cookies hebben daarnaast tot doel om de gebruikerservaringen van de website te verbeteren.

2. Typen cookies
We onderscheiden 5 soorten cookies:
1. Voor functionele doeleinden
2. Voor analytische doeleinden
3. Voor advertentie doeleinden
4. Voor identificatie
5. Voor social media-deelmogelijkheden

1. Voor functionele doeleinden
Dit type cookies gebruiken we om je voorkeuren als bezoeker te registreren en te onthouden. Hiermee hoef je jouw voorkeuren niet steeds opnieuw in te geven zodat de website makkelijker te gebruiken is. Functionele cookies plaatsen we altijd. Deze zijn namelijk noodzakelijk om de website goed te laten werken en verwerken geen persoonsgegevens anders dan voor het doel waarvoor deze persoonsgegevens worden ingevuld.
Niet-functionele cookies, type 2, 3, 4 en 5 uit bovenstaande opsomming, verwerken persoonsgegevens buiten je zichtsveld. Daarom vragen wij altijd je toestemming voor wij deze cookies plaatsen.

2. Voor analytische doeleinden
Met analytische cookies verzamelen wij statistieken over het gebruik van de website zodat we de functionaliteit en effectiviteit van de site kunnen verbeteren in het voordeel van onze gebruikers. We meten bijvoorbeeld de populariteit van bepaalde pagina’s en het clickgedrag op onze website. De externe software die we hiervoor gebruiken is Google Analytics en eventueel Hotjar. Om aan de AVG wetgeving te voldoen delen we geen privacy gevoelige gegevens met deze externe partijen en hebben we een verwerkersovereenkomst met hun.

3. Voor advertentie doeleinden
We gebruiken dit type cookies om ons te helpen relevante advertenties op website van derden (o.a. via advertentie netwerken van Google, Facebook, LinkedIn en andere derden) te tonen aan mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in onze producten. Daarnaast gebruiken we deze cookies om de prestaties van onze advertentiecampagnes te meten. Ook kunnen we met deze cookies het aantal keer dat je een advertentie ziet beperken, zodat je niet steeds dezelfde advertentie ziet. Als laatste wordt dit type cookies ook gebruikt om je te helpen je af te melden voor onze advertenties.

4. Voor identificatie
Dit type cookie gebruiken we onder andere om mensen te identificeren nadat zij een interactie met onze website hebben gehad. Onder een interactie verstaan we bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier of het klikken op een hyperlink in een e-mail die je van ons ontvangt. De gegevens die we bij zo’n interactie registreren worden nooit met anderen gedeeld (ook niet met klanten van ons bedrijf). Verder gebruiken we dit soort cookies om bij te houden welke websitepagina’s je bezoekt, uit de informatie over je websitebezoeken kunnen wij afleiden wat je voorkeuren en interesses zijn. Deze informatie gebruiken we om potentiele klanten te herkennen zodat we organisaties kunnen benaderen voor marketingdoeleinden. We verzamelen hiervoor o.a. bezoekgegevens, ip-adres en bedrijfsgegevens. De door ons verzamelde data wordt alleen intern gebruikt.

5. Voor social media-deelmogelijkheden
Op sommige webpagina’s vind je knoppen om de artikelen en pagina’s eenvoudig te kunnen delen op sociale netwerken zoals Linkedin, Facebook en Twitter. Deze knoppen werken door middel van stukjes code (scripts) die van deze sociale netwerken zelf afkomstig zijn. Deze scripts plaatsen soms ook cookies (wij hebben hier geen invloed op).

3. Cookies blokkeren en verwijderen
Indien je niet wilt dat onze website cookies op je computer kan opslaan, dan kun je dat aangeven in de cookiemelding die je te zien krijgt bij het eerste bezoek aan onze website. Heb je onze cookies al eerder geaccepteerd? Dan krijg je deze melding niet meer te zien en dien je de cookies (indien gewenst) zelf te verwijderen.
Via je browser instellingen kun je bestaande cookies verwijderen, alle cookies toestaan of blokkeren en voorkeuren voor bepaalde websites instellen. Meer informatie hierover vind je in de Help-functie van jouw browser:
• Chrome
• Internet Explorer
• Firefox
• Safari
• Raadpleeg voor andere browsers de documentatie van je browserfabrikant.

Je kunt er ook voor kiezen om via je browser het plaatsen van cookies te blokkeren. Blokkeer je alle cookies? Dan werkt onze website minder goed en kun je mogelijk niet van alle functies van deze website gebruik maken. Wij raden je aan om alleen ongewenste cookies selectief uit te schakelen. Dit kun je doen in je browserinstellingen.

4. Wijziging cookie beleid
TagDirect behoudt zich het recht voor om dit cookie beleid periodiek aan te passen. De meest recente versie wordt op deze pagina gepubliceerd.
Heeft u nog vragen? Stuur dan een e-mail met uw vraag naar: #MAILADRES#
Versie maart 2019

Privacyverklaring

Verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens van klanten, leveranciers en andere opdrachtnemers Graag maken wij u er op attent dat wij de persoonsgegevens die u ons verstrekt zullen verzamelen en gebruiken omdat dit noodzakelijk is om een eventuele overeenkomst met u te sluiten en uit te voeren. Dat geldt zowel voor onze (potentiële) klanten als voor partijen bij wie wij zaken en/of diensten inkopen.

Bent u een (potentiële) klant van ons, dan gebruiken wij uw gegevens om u een offerte te kunnen toesturen, te kunnen bepalen aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of dienst dient te voldoen, zaken te kunnen leveren of werkzaamheden voor u te kunnen verrichten, te kunnen factureren en met u vlot en efficiënt te kunnen communiceren over de uitvoeringsaspecten van de overeenkomst.

Bent u een (potentiële) leverancier of andere opdrachtnemer dan zijn uw persoonsgegevens eveneens noodzakelijk voor de sluiting en uitvoering van de overeenkomst. Bij inkoop is dat nodig om u te kunnen laten weten aan welke specificaties of wensen een bepaalde zaak of dienst wat ons betreft dient te voldoen, een offerte-aanvraag te kunnen toesturen of een bestelling bij u te kunnen plaatsen, uw facturen te kunnen betalen en vlot en efficiënt met u te kunnen communiceren over andere aspecten van de overeenkomst.

U bent niet verplicht om ons uw persoonsgegevens te verstrekken. Als u ons geen of onvoldoende persoonsgegevens verstrekt, dan is het echter wel mogelijk dat wij aan de hiervoor genoemde werkzaamheden geen uitvoering kunnen geven.

Doorgifte aan derden
In verband met de uitvoering van een eventuele overeenkomst met u is het mogelijk dat wij uw persoonsgegevens moeten verstrekken aan partijen die onderdelen, materialen en producten aan ons toeleveren of in onze opdracht werkzaamheden uitvoeren. Verder maken wij gebruik van externe serverruimte voor de opslag van (delen van) onze verkoop- en inkoopadministratie, waar uw persoonsgegevens een onderdeel van uitmaken. Uw persoonsgegevens worden om die reden aan onze provider van serverruimte verstrekt. Verder maken wij gebruik van Microsoft Office en de bijbehorende opslagmogelijkheden voor e-mails en andere bestanden. Omdat wij gebruik maken van een nieuwsbrief mailing dienst, worden uw persoonsgegevens tot slot doorgegeven aan de aanbieder van deze dienst.

Direct marketing
Als u bij ons bestelt, zullen wij de door u opgegeven persoonsgegevens bewaren en gebruiken om u in de toekomst persoonlijk per e-mail op de hoogte te brengen van onze bestaande en nieuwe producten en diensten en u hier eventueel een aanbieding voor te doen. Wij hebben bij het gebruik van uw persoonsgegevens voor dit doel een gerechtvaardigd belang, namelijk het aan de man brengen van onze producten en diensten. Iedere keer dat wij u een reclamemailing sturen, heeft u de mogelijkheid ons te laten weten hier geen prijs meer op te stellen. Zie hiervoor de afmeldlink onderaan iedere mailing.
Bent u eenmalig klant bij ons, dan zullen wij u alleen reclameberichten toesturen als u ons daar vooraf uw toestemming voor heeft gegeven.

Bewaarperiode persoonsgegevens
Indien u een offerte bij ons heeft opgevraagd maar u geen klant bij ons geworden bent, zullen wij uw gegevens uiterlijk één jaar na ons laatste contact verwijderen. Ook indien wij een offerte van u hebben ontvangen, maar wij geen klant van u zijn geworden, zullen uw persoonsgegevens uiterlijk één jaar na ons laatste contact worden verwijderd. Bent u wel klant bij ons geworden of wij bij u, dan zullen wij uw persoonsgegevens bewaren voor de duur van zeven jaar na het einde van het boekjaar waarin de overeenkomst met u volledig is uitgevoerd. De periode van zeven jaar komt overeen met de periode waarbinnen wij verplicht zijn onze administratie te bewaren voor de Belastingdienst. Na afloop van deze periode zullen wij uw persoonsgegevens verwijderen.

Uw rechten
U heeft het recht om ons te vragen om uw eigen persoonsgegevens te mogen inzien. Als daartoe aanleiding bestaat, kunt u ons ook verzoeken om aanvulling van uw persoonsgegevens of om het wijzigen van onjuistheden. Daarnaast heeft u het recht om te vragen om uw persoonsgegevens te wissen of het gebruik van uw persoonsgegevens te beperken. Ook kunt u bij ons bezwaar maken tegen het verzamelen en gebruiken van uw gegevens of een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Tot slot kunt u ons verzoeken om verkrijging van uw persoonsgegevens of overdracht van die gegevens aan een ander.

Om uw rechten te kunnen uitoefenen kunt u zich wenden tot:
TagDirect
Klein-Heidestraat 6
B – 3670 Oudsbergen (Meeuwen)
T (NL): 085 888 1174
T (BE): 089 239 610

Ook met vragen of voor meer informatie over het verzamelen en gebruiken van uw persoonsgegevens kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Versie maart 2019